Wymiana uszczelki pod głowicą

Ponad 1700 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Umów wizytę w warsztacie

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service

Wymiana uszczelki pod głowicą

Co to jest głowica silnika?

Głowica silnika jest częścią zamontowaną w górnej części bloku silnika, stanowiącą zamknięcie dla cylindrów i pracujących w nich tłoków. Jest ona także korpusem, w którym pracuje mechanizm zaworowy i w którym osadzone są świece zapłonowe lub żarowe oraz wiele innych elementów. Na styku głowicy silnika z jego blokiem stosuje się specjalną uszczelkę, której zadaniem jest uszczelnienie cylindrów oraz przechodzących przez głowicę kanałów olejowych i chłodniczych.

Kiedy należy wymienić uszczelkę głowicy silnika?

Jeśli uszczelka głowicy uległa uszkodzeniu wskutek przepalenia, na przykład po przegrzaniu silnika, lub gdy niezbędne jest zdemontowanie głowicy silnika w celu jej naprawy, konieczna jest wymiana uszczelki na nową.

Jak wygląda wymiana uszczelki głowicy silnika?

Odbywa się to poprzez zdemontowanie mechanizmu napędu rozrządu, wymontowanie z głowicy wszelkich przeszkadzających w jej demontażu części takich, jak pokrywa zaworów, świece zapłonowe, czujniki ciśnienia oleju i temperatury płynu chłodniczego itp. Następnie odkręcane są śruby mocujące głowice zwane szpilkami, a głowica zdejmowana jest z bloku silnika. Na specjalnym stanowisku głowica jest sprawdzana pod kątem szczelności. Jej powierzchnia montażowa, która musi być idealnie równa jest kontrolowana i ewentualnie obrabiana mechanicznie. Powierzchnia bloku silnika jest oczyszczana z pozostałości starej uszczelki i jest na nią zakładane nowe uszczelnienie.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Montaż głowicy wymaga zastosowania nowych szpilek, gdyż ulegają one rozciągnięciu w czasie dokręcania i raz użyte nie nadają się ponownie do zastosowania. Po dokręceniu śrub głowicy w odpowiedniej kolejności oraz odpowiednim momentem, zakładane są zdemontowane wcześniej elementy takie, jak pokrywa zaworów wraz z nową uszczelką, wszystkie czujniki, świece zapłonowe, połączenia elektryczne, podciśnieniowe itp. Następnie zakładany jest mechanizm napędu rozrządu – jeśli jest to pasek, wskazana jest jego wymiana na nowy.