Wymiana i naprawa pierścieni tłokowych

Ponad 5000 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Co to są pierścienie tłokowe?

Pierścienie tłokowe to elementy uszczelniające tłoki silnika w cylindrach. Wykonane są w formie metalowych okręgów osadzonych w specjalnych rowkach na zewnętrznej powierzchni płaszcza tłoka.

Wyróżnia się trzy rodzaje pierścieni. Pierścień uszczelniający, zwany kompresyjnym, zamontowany jest najbliżej denka tłoka. Jego zadaniem jest uszczelnienie komory spalania i zapobieganie przedostawaniu się gazów spalinowych do komory korbowej silnika. Pod pierścieniem kompresyjnym zamontowany jest pierścień uszczelniająco-zgarniający, którego zadaniem jest dalsze uszczelnienie komory spalania i zapobieganie zasysaniu oleju ze skrzyni korbowej do komory spalania podczas suwu ssania. Trzecim, najniżej umieszczonym rodzajem pierścienia jest pierścień zgarniający. Ma on za zadanie zbierać ze ścianek cylindra osadzony tam film olejowy podczas ruchu tłoka w dół. Dzięki specjalnemu ukształtowaniu w postaci rowków, pierścień olejowy (zgarniający) powoduje ściekanie zebranego ze ścianek cylindra nadmiaru oleju z powrotem do miski olejowej.

Kiedy należy wymienić pierścienie tłokowe?

Awaria pierścieni tłokowych skutkować będzie pogorszeniem kompresji oraz zużywaniem przez silnik oleju. W skrajnym przypadku zużycia pierścieni dojdzie do przekrzywiania się tłoków pracujących w cylindrach, co będzie powodować ich szybkie zużycie oraz specyficzny hałas na biegu jałowym.

Jak wygląda wymiana pierścieni tłokowych?

Wymiana pierścieni jest czynnością wymagającą wymontowania tłoków silnika. W tym celu demontuje się głowicę silnika z jego bloku oraz miskę olejową. Po odkręceniu stopek korbowodów możliwe jest wyciągnięcie od góry przez otwory cylindrów tłoków wraz z korbowodami.

Montując nowe pierścienie należy zwrócić uwagę na stan tłoków oraz na właściwe zamknięcie zamków każdego pierścienia. Do zamontowania tłoków z nowymi pierścieniami w cylindrach konieczne będzie użycie specjalnego narzędzia zwanego kompresorem pierścieni tłokowych. Przykręcając korbowód do czopu wału korbowego konieczne jest skontrolowanie stanu zużycia znajdujących się tam panewek.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Podczas montażu głowicy konieczne będzie zastosowanie nowej uszczelki. Zaleca się także wymianę oleju silnikowego i filtra oraz zamontowanie nowego paska rozrządu.

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service