Wymiana panewek korbowodowych

Ponad 1700 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Umów wizytę w warsztacie

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service

Wymiana panewek korbowodowych

Co to są panewki korbowodowe?

Korbowody to elementy łączące tłoki silnika z wałem korbowym. Powstająca w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej energia popycha tłoki w dół. Za pomocą korbowodów popychają one wykorbienia wału korbowego wprawiając go w obrót. Korbowody przymocowane są do tłoków za pomocą sworzni tłokowych, a do wału korbowego za pomocą stopki korbowodu ułożyskowanej z wykorzystaniem panewek.

Kiedy należy wymienić panewki korbowodowe?

Panewki, będące łożyskami ślizgowymi, ulegają z czasem zużyciu. Ich awaria objawia się rytmicznym stukaniem dochodzącym z dolnej części silnika podczas jego pracy na biegu jałowym. Uszkodzenie panewek może być także spowodowane zaniedbaniem okresów wymiany oleju lub jego rozrzedzeniem w wyniku eksploatowania samochodu na krótkich odcinkach, kiedy to silnik nie osiąga temperatury roboczej, a niespalone paliwo ścieka do miski olejowej i rozrzedza olej.

Jak wygląda wymiana panewek korbowodowych?

W przypadku konieczności przeprowadzenia wymiany należy zdemontować miskę olejową znajdującą się na spodzie silnika. Po odkręceniu stopki korbowodu możliwe jest uzyskanie dostępu do panewek korbowych i dokonanie ich wymiany. W niektórych konstrukcjach silników może być konieczne zdemontowanie głowicy silnika w celu wyjęcia przez odsłonięte w ten sposób cylindry kompletnych tłoków wraz z korbowodami.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Po takiej naprawie konieczna jest wymiana oleju w silniku wraz z jego filtrem. Należy także oczyścić miskę olejową z zebranych w niej zanieczyszczeń oraz sprawdzić drożność smoka pompy olejowej zasysającego olej z miski.