Naprawa i wymiana wałka rozrządu

Ponad 5000 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service

Naprawa i wymiana wałka rozrządu

Jaką rolę spełnia wałek rozrządu?

Wałek rozrządu zamontowany jest w głowicy silnika. Poprzez mimośrodowe ukształtowanie jego powierzchni roboczych zwanych krzywkami, realizuje on zamianę ruchu obrotowego na ruch posuwisty otwierający i zamykający zawory.

Kiedy należy wymienić wałek rozrządu?

W wyniku niedostatecznego smarowania, na przykład wskutek zbyt niskiego poziomu oleju lub zanieczyszczenia smoka pompy olejowej, wałek rozrządu może ulec zatarciu i pęknięciu. Możliwe jest także takie wyeksploatowanie jego krzywek, że niemożliwe będzie prawidłowe sterowanie pracą zaworów dolotowych i wydechowych. W takiej sytuacji konieczna będzie wymiana wałka rozrządu.

Jak wygląda wymiana wałka rozrządu?

Naprawę rozpoczyna się od zdemontowania pokrywy zaworów na głowicy silnika. Konieczne jest zdemontowanie paska lub łańcucha rozrządu. Następnie demontowane są dźwigienki popychaczy zaworów. Po odkręceniu elementów mocujących demontowany jest wałek rozrządu. Przy takiej okazji należy skontrolować stan dźwigienek i popychaczy zaworów, hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego jeśli silnik naszego samochodu jest w nie wyposażony oraz trzonków zaworów.

Montaż nowego wałka przebiega w odwrotnej kolejności z zastosowaniem jego nowych panewek. Ze starego wałka przemontować należy koło współpracujące z rozrządem chyba, że zdecydujemy się na jego wymianę. Konieczne jest także użycie nowej uszczelki pokrywy zaworów. Po przeprowadzonej naprawie powinien zostać zamontowany nowy pasek rozrządu wraz z jego rolką prowadzącą i rolką napinającą.