Naprawa i wymiana głowicy samochodowej

Ponad 1700 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Umów wizytę w warsztacie

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service

Naprawa i wymiana głowicy samochodowej

Co to jest głowica silnika i kiedy ulega uszkodzeniu?

Głowica silnika jest częścią stanowiącą zamknięcie komory spalania oraz korpusem dla mechanizmu rozrządu. Zawiera ona także szereg kanałów olejowych i chłodniczych. W głowicy montowane są różnego rodzaju czujniki, na przykład ciśnienia oleju czy temperatury płynu chłodzącego. Wskutek przegrzania silnika, wypalenia gniazd zaworowych, zdeformowania czy rozszczelnienia, konieczna jest wymiana głowicy.

Jak wygląda wymiana głowicy silnika?

Demontaż uszkodzonej głowicy polega na rozłączeniu dochodzących do niej przewodów chłodniczych, kolektora dolotowego i wydechowego oraz wszelkich innych połączeń elektrycznych i podciśnieniowych. Następnie zdejmowana jest pokrywa zaworów i rozpinany jest układ rozrządu. Następnie wykręcane są śruby mocujące głowicę zwane jej szpilkami. Montaż nowej głowicy wymaga uprzedniego wyposażenia jej w mechanizm sterowania zaworami, czyli zawory ze sprężynami, popychacze, dźwigienki, samoregulatory hydrauliczne, wałki rozrządu, uszczelniacze i prowadnice zaworowe. Następnie na oczyszczoną powierzchnię bloku silnika nakładana jest nowa uszczelka głowicy.

Po osadzeniu nowej głowicy na bloku jest ona przykręcana z zastosowaniem nowych szpilek głowicy, gdyż śruby te raz użyte ulegają rozciągnięciu i nie nadają się do ponownego wykorzystania. Następnie montowana jest pokrywa zaworów wraz z nową jej uszczelką. Podłączane są wszystkie rozłączone przy demontażu przewody i złącza. Należy zastosować nowy pasek rozrządu wraz z jego rolką prowadzącą i napinającą. Silnik powinien zostać zalany nowym olejem i powinien zostać zmieniony filtr oleju.

Prawidłowo przeprowadzona naprawa gwarantuje pełną sprawność układu zaworowego i szczelność komór spalania oraz magistrali olejowej i chłodniczej silnika.