Wymiana uszczelki kolektora wydechowego

Ponad 5000 warsztatów na terenie całego kraju
Gwarancja na montowane częsci
Jakość Q-Service i Perfect Service

Gwarancja jakości usługi

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę.

Ponad 1700 warsztatów z gwarancją jakości Q-service i Perfect Service

Wymiana uszczelki kolektora wydechowego

Jaka jest rola uszczelki kolektora wydechowego?

Zadaniem kolektora wydechowego jest zbieranie gazów spalinowych z poszczególnych cylindrów silnika i przekazywanie ich do rury wydechowej. Kolektor przykręcony jest za pomocą specjalnych szpilek do bloku silnika.

Jak przebiega wymiana uszczelki kolektora wydechowego?

Jeśli uszczelka kolektora ulegnie wypaleniu i połączenie utraci szczelność, będzie konieczna jej wymiana. W tym celu należy zdemontować kolektor wydechowy, co – w zależności od konstrukcji silnika – może wiązać się z koniecznością odłączenia przewodów prowadzących do turbosprężarki lub zaworu recyrkulacji spalin. W starszych samochodach może być konieczne zastosowanie środka odrdzewiającego i luzującego połączenia gwintowane w celu łatwego odkręcenia śrub kolektora. W przeciwnym przypadku mogą one urwać się i pozostać w bloku silnika, co poszerzy zakres naprawy o konieczność rozwiercenia otworów w bloku. Nawet po wykręconych w całości szpilkach warto przegwintować otwory w bloku, żeby zapewnić łatwość ponownego wkręcenia części. Należy też zastosować nowe szpilki mocujące.

O czym należy pamiętać?

Po założeniu nowej uszczelki, przykręceniu kolektora na miejsce oraz podłączeniu go do rury wydechowej, należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy naprawione połączenie jest szczelne. Pamiętajmy, że jazda z nieszczelnym układem wydechowym w przedniej części pojazdu jest niebezpieczna. Spaliny przedostające się do komory silnika, mogą zostać zassane przez układ wentylacji do kabiny pasażerskiej i być przyczyną zatrucia.