Dlaczego warto wybrać produkty marki Saint-Gobain? Jakie typy szyb znajdziemy w ofercie tego producenta? Wreszcie, jak wygląda proces produkcji szyb samochodowych? Na te pytania odpowiadamy w poniższym artykule.

Fabryki Saint-Gobain Sekurit dostarczają szyby do co drugiego auta wyprodukowanego w Europie.

Oznacza to:

  • lepszy od konkurencji dostęp do wiedzy technicznej potrzebnej do wyprodukowania szyby samochodowej
  • idealne spasowanie szyby do karoserii
  • doskonałe połączenie sensorowe dodatkowych funkcji szyby z komputerem samochodu
  • Te wszystkie aspekty przekładają się na doskonałą jakość i praktycznie zerowy poziom reklamacji szyb Saint-Gobain Sekurit.

 

Rodzaje szyb Saint-Gobain

Szyby Saint-Globain

 

Proces produkcji szyb samochodowych

Szyby czołowe laminowane

W trakcie pierwszego etapu produkcji szyb szkło jest wycinane, przycinane do kształtu szyby, czyszczone, szlifowane na krawędziach, nanoszone (nadrukowywane) są znaki producenta oraz znaki jakości.

W kolejnym etapie dwie szyby łączone są wytrzymałą na rozrywanie, rozciągliwą warstwą pośrednią z poliwinylobutyralu (PVB). Gdy wskutek uderzenia lub zderzenia szkło ulega zniszczeniu, powstaje drobna siateczka pęknięć, a kawałki szkła trzymają się razem dzięki warstwie pośredniej z tworzywa sztucznego. Przed połączeniem w zestaw, para szyb podgrzanych do temperatury 600-700oC poddawana jest procesowi gięcia. Następnie zespolenie szyb utrwalane jest w autoklawie. Później szyby poddawane są obróbce krawędzi oraz kontroli jakościowej.

Ostatnim etapem jest czyszczenie szyby, wzmacnianie jej krawędzi, wstępny montaż – wyposażenie jej w uszczelki, punkty mocowania urządzeń zewnętrznych a następnie pakowanie. Po każdym etapie, a czasem nawet w trakcie, przeprowadzana jest kontrola jakości wykonanej pracy.

 

Szyby boczne i tylne hartowane (Szkło bezpieczne jednowarstwowe)

Szkło bezpieczne jednowarstwowe o grubości od 3 do 5 mm jest podgrzewane i gięte w temperaturze około 650oC. Nagłe kontrolowane schłodzenie szyby wytwarza naprężenie pierwotne, dzięki któremu przy stłuczeniu szkło rozpada się na małe kawałki o tępych krawędziach. Strumień zimnego powietrza wytwarza na powierzchni szyby naprężenie ściskające, podczas gdy wewnątrz tafli, wskutek panującej tam wysokiej temperatury, powstaje naprężenie rozciągające.

Proces produkcji szyb ewoluował wraz z rozwojem techniki. Początkowo szyby czołowe składały się z dwóch elementów: części szklanej oraz uszczelki. Obecnie coraz większa liczba samochodów posiada szyby, w których ilość elementów składowych jest o wiele większa, nawet do 10 części.

Przy tak dużym stopniu skomplikowania budowy szyb, ich produkcja wymaga specjalistycznej, nieustannie poszerzanej wiedzy. Poziom progu technicznego stawiany fabrykom produkującym szyby staje się z dnia na dzień coraz wyższy. Najlepiej sprostać mu są w stanie producenci szyb dostarczający swoje produkty na linie produkcyjne samochodów – tak jak Saint-Gobain Sekurit.

Źródło zdjęcia: http://www.saint-gobain.pl/saint_gobain_sekurit_hanglas/

Share on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+Email to someone