Naprawa, wymiana amortyzatora przedniego, kolumny McPhersona w samochodzie

Naprawy, serwis i przeglądy
5000 punktów zakupu i montażu w sieci warsztatów
Motointegrator Partner

Gwarancja jakości usługi

Jaka jest rola amortyzatora zawieszenia?

Amortyzator zawieszenia to ważny element odpowiadający za przyczepność koła do nawierzchni. Jego zadaniem jest tłumienie wahań zawieszenia na nierównościach drogi i niedopuszczanie do podskakiwania kół i utraty ich kontaktu z podłożem. Amortyzator tak jak każda część eksploatacyjna w samochodzie, zużywa się i co jakiś czas wymaga wymiany.

Jak wygląda wymiana amortyzatora przedniego kolumny MacPhersona?

W zależności od konstrukcji samochodu amortyzator może być zintegrowany ze sprężyną zawieszenia i być elementem nośnym. W takim przypadku zespół amortyzatora nazywany jest kolumną MacPhersona. Wymiana amortyzatora polega na uniesieniu samochodu, zdemontowaniu koła, odkręceniu mocowania amortyzatora przy zwrotnicy, a następnie na odkręceniu górnego mocowania kolumny MacPhersona. Cała kolumna jest wyjmowana na zewnątrz i rozbierana na stole warsztatowym. Sprężyna jest ściskana kompresorem w celu ułatwienia jej demontażu. Demontowane jest górne mocowanie kolumny resorującej wraz z poduszką i łożyskiem umożliwiającym skręcanie przednich kół. Na nowy amortyzator zakładana jest sprężyna, górne łożysko oraz poduszka. Po zwolnieniu sprężyny z pozycji ściśniętej cała kolumna montowana jest z powrotem w samochodzie.

O czym należy pamiętać?

Przy każdej wymianie amortyzatora należy zamontować nową osłonę jego tłoczyska oraz odbój. Dobrze jest także wymienić górą poduszkę oraz łożysko, aby uniknąć szybkiej awarii tych elementów i konieczności rozbierania kolumny MacPhersona ponownie. Po wymianie amortyzatorów należy także sprawdzić geometrię zawieszenia aby mieć pewność, że samochód będzie zachowywał się na drodze poprawnie i nie będzie występowało przyśpieszone zużycie opon.

Amortyzatory wymienia się zawsze parami na jednej osi. Trudno określić żywotność elementu, jakim jest amortyzator, gdyż zależy ona od sposobu eksploatacji samochodu. Można jednak w przybliżeniu powiedzieć, że amortyzatory tracą swoje właściwości po przebiegu około 100 tysięcy kilometrów. Ich sprawność można zbadać na ścieżce diagnostycznej na przykład na stacji kontroli pojazdów.

Wysyłasz pytanie o naprawę samochodu

Jakie usługi Cię interesują?
Gdzie pasuje Ci wizyta w warsztacie?
Jak się z Tobą skontaktować?

Oddzwaniamy z wyceną

Nasz konsultant proponuje Ci warsztat i cenę.
Proponujemy Ci zakup części w atrakcyjnej cenie.
Ty decydujesz o terminie, miejscu i koszcie usługi.

Oceniasz wykonanie usługi

Możesz podzielić się uwagami na temat warsztatu.
Oceniasz warsztat, jakość obsługi i usług.
Twoja ocena jest przekazywana do warsztatu.

Znajdź najbliższy warsztat i umów się na wizytę

w 5000 punktach sieci warsztatów Motointegrator Partner